Tegenwoordig is het onmisbaar om online aan de slag te gaan met je bedrijf als je bekendheid wilt genereren. Het is belangrijk dat je bedrijf onder de aandacht wordt gebracht en dat je een manier vind om interessant gevonden te worden. Om welke reden is jouw bedrijf beter dan die van de concurrent en wat kun je doen om jouw doelgroep hierin te overtuigen? Dit zijn allemaal zaken die belangrijk zijn bij het online adverteren. Een platform die relevant kan zijn bij het online adverteren is Google Ads.
Relevante zoekwoorden vinden
Zodra je besluit om als bedrijf online te gaan adverteren, dan kun je dit niet zo een-twee-drie doen. Hier gaat een heel onderzoek aan vooraf. Zo moet je weten welke platformen jouw doelgroep het meest gebruikt. Het kan namelijk heel goed zijn dat jij op een platform wilde gaan adverteren waarin jouw doelgroep helemaal geen interesse heeft. Daarnaast is het belangrijk om te kijken welke zoekwoorden relevant zijn voor in de advertentie. Op welke woorden die voor jouw bedrijf interessant zijn zoekt de doelgroep het meeste? Dit kun je ontdekken door het gebruiken van Google Ads.
Inspelen op concurrentie
In het programma Google Ads kun je onder andere zien welke zoekwoorden het meest gezocht worden en waarin de hoogste concurrentie is. Hierop kun je dan weer inspelen in de advertentie. Het is heel handig om te zien dat een bepaald woord wel of geen hoge concurrentie heeft. De meest ideale situatie is dat je inspeelt op zoekwoorden die door de doelgroep veel gezocht worden, maar niet veel wordt ingezet door de concurrent. Zo weet je namelijk zeker dat jouw advertentie hogerop komt in de zoekresultaten van de doelgroep dan die van de concurrent. Door het plaatsen van een online-advertentie creëer je aandacht voor je bedrijf en vergroot je naamsbekendheid.